28.2.2015

השמלה שמשגעת את העולם

מקור: צילום מסך, Roman Originals

מסתבר כי לא צריך את עמוד הפייסבוק של סטטוסים מצייצים בשביל להפוך דברים לוויראלים ברשת; סביר להניח כי דרך אחת הרשתות החברתיות, מייל או לפחות קבוצת וואטסאפ אחת נחשפתם לשמלה לא שיקית במיוחד, שהצליחה לתעתע את כולנו. 

אז מה בדיוק הולך שם?

אנשי השיווק של מותג האופנה הבריטי Roman Originals יכולים כבר לסמן וי גדול על פרויקט שיווקי מוצלח בחייהם, בין אם במודע ובין אם לא. כל העולם בערך נסער בסופ״ש האחרון אודות שמלת התחרה התסלחו לי, די מכוערת (בלשון המעטה) שחלק מאוכלוסית העולם מפרשת אותה כחולה ושחורה, ואילו עבור חלק נכבד אחר מהאוכלוסיה היא בכלל אפורה - זהובה.

בפעמים הראשונות שנתקלתי בסטטוסים אודות השמלה בפיד שלי המשכתי לגלול את העמוד ולא התייחסתי, בעיקר מהסיבה הפשוטה שעיצובה ממש לא משך לי את העין. אחרי שאחותי שלחה בקבוצה המשפחתית שלנו בוואטסאפ את התמונה ושאלה מה כל אחד רואה, הבנתי כי יש כאן משהו מוזר. מבחינתי השמלה הייתה בצבע לבן - זהב, בדיוק כפי שהאחיינית שלי בת ה-4 חשבה, אך לטענת אחותי, אבי ואחיין נוסף בן ה-7, היא בכלל שחורה וכחולה. מובן כי חשבתי שהבעיה היא בהם, ויתכן כי סובלים מעיוורון צבעים כזה או אחר.

מהר מאוד החלו להופיע ההסברים אודות התופעה, אך אני עדיין הייתי משוכנעת כי מדובר בסוג של וירוס בצורה של קובץ GIF (אנימציה המורכבת משתי תמונות) כאשר מידי כמה זמן היא משנה את צבעה, או יותר נכון לומר כל פעם שמשותפת באחת מהפלטפורמות, משנה את צבעה. הגיוני, לא? ובכן, הסברים אודות התופעה כללו את העובדה שיתכן ואלו שרואים אותה בצבע כחול - שחור הם בעצם מדוכאים, בעוד שאלו שרואים אותה בלבן - זהוב, הם אנליטים וחובבי מתמטיקה, ובדיוק שם חשדתי, כי אני ומתמטיקה, ממש לא הולכים ביחד.

אז מה המסקנה הסופית? צבעיה המקוריים של השמלה הם אכן כחול ושחור, והסיבה לכך ש-75% מהאוכלוסיה היו בטוחים כי בצבעי לבן וזהב, מושפעת מאיכות הצילום המקורית, סוג המסך ואיכותו, והאופן שהמוח של כל אחד מאיתנו מפרש את הצבעים. השמלה אגב, אזלה אמש מהמלאי בתוך חצי שעה, אך במידה ואתן מחפשות אחר שמלה לחתונה של חברה טובה בקרוב ונראה לכן שזו האחת, ניתן לרכוש אותה בחנות המותג באיביי, תמורת קצת יותר מ-300 שקלים. 

וזה מה שנקרא יחסי ציבור מוצלחים במיוחד, שהובילו לכך ששמלה מכוערת במיוחד תזכה להצלחה מסחררת. 

Chic & Love
הילה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תמיד כיף לשמוע מה שיש לכם לומר :)