24.8.2012

Made in China



לאחרונה ניתן לשים לב כי חנויות קטנות ופרטיות עם "בגדים ייחודיים אשר מיובאים מרחבי העולם" צצות ברחבי הארץ ממש כמו פצעונים לאחר אכילת מגש פיצה שלם ולקינוח חפיסת שוקולד. ובכן, לפני שנתיים – שלוש כשהחניות האלו רק נפתחו הייתי מאלו שממש התלהבו וסוף סוף מצאתי מקום שמוכר פריטים בדיוק לפי טעמי האישי. המחירים נראו לי גם יחסית סבירים לאותה תקופה מכיוון שהשוויתי אותם לרשתות אחרות כדוגמת זארה, מנגו וקסטרו כך שחולצה ב-150 שקלים הרגישה לי בסדר גמור.

בשנתיים האחרונות ניתן לומר כי את רוב הבגדים, הנעליים והאקססוריז שלי קניתי דרך האינטרנט כש- eBay מהווה את הפלטפורמה העיקרית דרכה ביצעתי רכישות. דרך eBay גיליתי כי אפשר למצוא בגדים בהרבה פחות מ-150 שקל לפריט, וכי בסכום זהה אפשר להתחדש בשלושה (!) פריטים שיקיים לפחות. מובן שאינני מצפה שפריט שעולה $10 דולר (כולל משלוח) יהיה מיוצר באיטליה ועשוי ממשי, אבל יחסית למחיר התמורה שמקבלים היא מעל ומעבר.עם הזמן למדתי להשתמש טוב יותר באתר ולמצוא את אותו הפריט במחיר הכי משתלם שאפשר (גם אם זה בהבדל של דולרים בודדים זה הפך להיות משימה) והבנתי כי לאדם כמוני - כזה אשר לרוב ממצה בגדים לאחר מספר חודשים - לא משתלם להוציא 200 שקל על חולצה, 500 שקל על שמלה ו- 300 שקל על שרשרת.

מה שמרגיז אותי הוא שמכיוון ואפשר לומר שאני מכירה את ההיצע ב- eBay כמעט בעל פה, כאשר אני נכנסת לאותן חנויות "בוטיק ייחודיות אשר מוכרות סחורה ייחודית עוד יותר" אני מזהה מיד את אותם הפריטים שניתן למצוא ברחבי האינטרנט לכל היותר ב- $30 נמכרים במחיר משולש.
ובכן, אין לי בעיה לשלם מחיר גבוה על פריטי אופנה שמצדיקים את זה, אבל על חולצת שיפון מקומטת, לא נושמת, שעולה לייצר אותה $1 מקסימום, לא הגיוני ולא פייר שאשלם עליה 250 שקלים לפחות! ברור לי שאותן חנויות צריכות להתפרנס, אבל ניתן להתפרנס גם אם יגבו כ-20% יותר מהעלות של המוצר באמת, כך שאנשים שלא מסוגלים "להשתחרר" מהפחד של הרכישה באינטרנט יזכו לקנות את אותו פריט בעלות הגיונית.

מספר פעמים ערכתי השוואות בין מוצרים שמצאתי באתרי אופנה וחנויות מקומיות ונדהמתי מההפרשים במחירים. שמלה שעולה ב- eBay כ- 15$ דולר (60 ₪) נמכרת כאן בארץ ב-350 שקלים ($88) – כמעט פי שש! במקרה זה מובן שאין הצדקה למכיר שכן מדובר בשמלה זהה אשר עשויה מאותו בד זול ולכן אין שום סיבה לקנות אותה בארץ. במקרים כאלה מומלץ למדוד את השמלה בארץ ולחפש באינטרנט אחר מוצר זהה/דומה במחיר יותר ידידותי.

שלא תבינו אותי לא נכון; אני מאוד אוהבת את החנויות בסגנון הזה וחושבת שמדובר במשב מרענן לסטייל הישראלי ותמיד נהנית להיכנס אליהן. אבל ברגע שאתה נחשף לעולם המדהים שנקרא "eBay" ולחוויית הקניה המשתלמת הזו, נוצר אנטי מסוים כנגד אותן חנויות ואפילו תחושת רמייה וגניבה. לכל אותם האנשים שחוששים לבצע רכישות דרך האינטרנט הייתי ממליצה לרכוש פריט אחד לפחות במחיר נמוך כך שגם אם תיפלו – הנפילה לא תהיה כל כך כואבת ובמידה ויצליח לכם - תשתחררו סוף סוף מהפחד.  אחרי הכל, גם בארץ קורה שקונים פריט שהתאהבנו בו בחנות ונכנענו לשלם עליו כמה מאות שקלים טובים ובסוף הוא זרוק בארון עם טיקט. וכמו שקולדפליי אומרים –  

 “If you’ll never try you’ll never know”  ...


להלן המחשה לכל המלל שנכתב כאן למעלה :) 












צילום ועריכה: Alaev@


15 תגובות:

  1. שמעתי אחותי,אחלה סטייל הכל מהמם..מאיפה התיק?

    השבמחק
  2. karin_dir24/8/12

    ברור שאהבתי, ואין על איביי. ואין עלייך. תמונות נהדרות - כיף שאת פה שוב! תתמידי! כמו כן, לינקים למוכרים שרכשת מהם יכולה להיות תוספת נחמדה (:

    נשיקה, חיבוק!

    השבמחק
  3. תודה לכן על הפרגון :))
    התיק מאיביי כמובן, והתכנון היה לשים לינקים אבל זה בסוף נשכח :)

    השבמחק
  4. אחלה פוסט! הכי נכון בעולם!

    החנויות אליהן התייחסת מנצלות את הביקוש הגבוה והעובדה שלא לכולן יש חוש התמצאות באיביי ומתמחרות את הבגדים איך שבא להן!

    בלי קשר, פוסט עם קישורים לחנויות שאת ממליצה עליהן + איך את מאתרת בגדים באיביי יכול להיות סופר נחמד!

    השבמחק
  5. אנונימי25/8/12

    היי,
    אפשר קישור לתיק?

    השבמחק
  6. קארין25/8/12

    איזה כיף שחזרת! :))
    אני ממש מסכימה איתך בקשר לכל החנויות בוטיק האלה, זה ממש נורא איזה מחירים גובים. אני הולכת הרבה לשוק ראש העין ולחנויות שוק סטייל אלנבי כאלה, שיש שם המון בגדים במחירי רצפה (כמו איביי רק שאפשר למדוד..), ואח"כ כשאני רואה את אותם בגדים בחנויות בוטיק במחירי שמיים זה ממש מרגיז.

    הבגדים שבפוסט פשוט מהממים. מצטרפת לאחרות שביקשו לינקים וגם אולי כמה טיפים לחיפושים באיביי (מילות מפתח וכד').

    מחכה לפוסט הבא.. :)

    השבמחק
  7. אני ממש שמחה שחזרת!
    כי אני אוהבת בקושי שתי בלוגריות אופנה בארץ. לכן היית חסרה לי אוד בבלוגספירה:-)

    לגבי איביי., לא רק שאני קונה שם אלה גם מוכרת מתחילה, אני נפטרת מכל אותם פריטים שנשארו עם טיקט בארון וגם כאלה שכבר נחרשו עד תום וזמנם לעבור הלאה.

    אני את האמת מאוד אוהבת את איביי הבריטי אבל עד שאני מוצאת שם דברים שאני אוהבת, הם לא עושים משלוחים לישראל, מעצבן! (ואני אפילו מבקשת בפניה אישית למוכר)

    הלבוש לך מקסים, שילוב צבעים מאוד חביב עלי. והכי אהבתי את הנעלים, בא לי כאלו.

    השבמחק
  8. התיק שלך הוא אחד היפים! לצערי הרב אני לא מכירה את שיטת הקניות ב איביי, "הכי הרבה" שלי זה להזמין מ ASOS וגם זה בטיפות קטנות ביותר. אני עדיין מעדיפה להגיע לחנות, למדוד, למשש את הבד (ואם הוא נוראי, להשאיר בצד כמובן). ובכלל באופן כללי אני דוגלת בשיטה של "מעט ויקר" ומתרחקת אט אט מ "זול והרבה". רק ככה אפשר להרכיב מלתחה איכותית שתשמש להמון זמן. כמובן שזה גם תלוי במה שקונים ולכן אני משתדלת לקנות פריטים קלאסיים יותר וטרנדים פחות.

    השבמחק
  9. הייי ותודה רבה על כל הפרגונים , המחמאות והמילים היפות :)

    ראשית לגבי התיק - המוכר ממנו קניתי את התיק כבר לא מציע אותו אבל מצאתי אותו אצל מוכר אחר במחיר מעט יותר יקר - http://www.ebay.com/itm/Hollywood-Style-Gorgeous-Handbag-Studded-Rivet-Tote-Bag-Shoulder-Bag-Purse-Black-/300725280163?pt=US_CSA_WH_Handbags&hash=item46049f9da3

    קארין ואמיליה - איזה כיף שחזרתן גם :))
    אמיליה, כל הכבוד לך על המכירות באיביי אני לצערי עדיין תקועה עם זה ויש לי חסמים מסוימים שמונעים ממני לעשות את זה וחבל.

    אני גם הייתי בעבר בגישה של "מעט ויקר" אבל הבנתי שזה לא ממש מתאים לי ושאני סתם זורקת כסף בסופו של דבר אז עדיף לי לקנות במחירים יותר סבירים ושלא יכאב לי הלב אחר כך..

    השבמחק
  10. אנונימי27/8/12

    אהבתי ממש את החולה והחצאית-זה מושלםם!!והנעליים מתוקות ביותר:) והתמונה האחרונה יצאה ממש מגניבה!!
    כיף שחזרת:)
    נופר:)

    השבמחק
  11. אנונימי27/8/12

    כמובן שהתכוונתי ל*חולצה><

    ואגב,זה כלכך נכון מה שכתבת!(למרות שאני לא קונה באייבי,אבל המחירים פה בארץ מטורפים)
    נופר:)

    השבמחק
  12. קודם כל, אני משחה שחזרת :)
    דבר שני - אהההה! את כל כך צודקת.
    דבר שלישי - יש דבר אחד שצריך להבין לגבי קניות ברשת: זה לא מצליח אם אין לך חוש טעם. את חייבת לדעת לקנות את הפריטים שאמנם זולים אבל לא נראים זולים מדי, פריטים שלא נראים כמו חיקוי של משהו אחר, והרבה מאוד סבלנות. במקרה שלך יש לך את שניהם ולכן התוצאה הסופית שלך מוצלחת והבגדים שלך לא נראים כאילו הם הולכים להתפרק (מתפירה גרועה/בדים זולים מדי).

    אגב, צריך לזכור שיש מחיר לבזבוז זמן מול איביי וחיפוש בריטים והשוואת מחירים כל היום... יש בנות שממש ל אמעוניינות לעשות את זה ומשלמות את ההפרש ע"י קנייה בחנויות בלבד.

    ודבר אחרון - איביי הוא מקום מעולה לבנות עד מידה מסויימת. ממידה 42 את תרצי לדפוק את הראש בקיר, כי רוב מה שנמכר שם הוא סחורה מסין. באסה לי.

    ואחלה צילומים :)

    השבמחק
  13. היי מיכל! :) תודה על התגובה.
    נאלצת להסכים עם כל דבר שכתבת. אני ממש משתדלת לא לקנות "סחבות" באיביי ובאמת כבר למדתי קצת להבין מה נראה רע ובעבר היו מקרים (אמנם בודדים) שקניתי פריטים מאכזבים למדי שלא היה לי מה לעשות איתם.

    לגבי בזבוז הזמן - תספרי לי על זה. אני יכולה להעביר שעות רבות ברצף בשיטוטים מבלי להרגיש, זו התמכרות של ממש ולכן לפעמים אני עושה לעצמי תקופת צינון ופשוט ממדרת את עצמי מאיביי.

    לגבי המידות - אכן רוב האופנה האסייתית מתרכזת במידות מזעריות למדי, אבל נתקלתי לא מעט גם באופנה שכזו במידות גדולות יותר - L,XL,XXL כך שיש מענה לכווולם :)

    השבמחק
  14. Labello_Girl5/9/12

    אני ממש מחפשת שרשרת כזאת גם
    מה רשמת באי-ביי בחיפוש? אני חורשת את האתר ולא מוצאת :)
    אם יש לך לינק למוכר אפילו יותר טוב.

    השבמחק
  15. לאבלו גירל - לגבי השרשרת.. אני חייבת לציין שדי התאכזבתי ממנה ותוך כמה ימים ספורים הסוגר שלה נהיה ירוק לגמרי :( השרשרת עצמה יפה, אבל איכות בלאי :)

    מצאתי לך אותה אפילו ביותר זול -
    http://www.ebay.com/itm/korean-stylish-sexy-elegant-fashion-gold-metal-black-ribbon-bracelet-bangle-/110910486493?pt=Fashion_Jewelry&hash=item19d2c7b7dd#ht_9455wt_1271

    תהני!

    השבמחק

תמיד כיף לשמוע מה שיש לכם לומר :)